• درباره
  • تبلیغات
  • مشتریان
  • تماس با ما
سه‌شنبه, مارس 21, 2023
  • ورود کاربر
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خبربزار
  • خانه
  • بین الملل
  • دولت و مجلس
  • راه و ساختمان
  • کسب و کار
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • علمی
  • خانه
  • بین الملل
  • دولت و مجلس
  • راه و ساختمان
  • کسب و کار
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • علمی
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خبربزار
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه راه و ساختمان

حمل‌ونقل ریلی ایران یتیم است/ بخش ریلی مسافری در بلاتکلیفی به سر می‌برد

سپتامبر 12, 2021
0

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل‌ونقل ریلی با بیان این‌که حمل‌ونقل ریلی کشور یتیم است، گفت: برای بخش ریلی مسافری هیچ نسخه منسجمی اتخاذ نشده و در بلاتکلیفی به سر می‌بریم.
به نقل از خبربزار، بابک احمدی با اشاره به حمل‌ونقل ریلی مسافری، اظهار کرد: این بخش مانند فرزند یتیمی است که پدر و مادر دارد؛ نه پدر آنرا می‌خواهد و نه مادر. نه در خانه جایگاهی دارد و نه می‌توانیم آنرا به یک یتیمخانه بفرستیم که نگهداری شود.

وی با بیان این‌که اقتصاد این بخش مریض است، افزود: از سوی دیگر راه آهن جمهوری اسلامی ایران اقبالی به بازگشت آن به بدنه دولت ندارد. ضمن این‌که زمینه رقابت حمل ونقل ریلی مسافری با حمل‌ونقل جاده‌ای فراهم نشده است. در جاده سوخت ارزان‌قیمت در اختیار ناوگان قرار می‌دهیم و در مقابل اجازه استفاده از مزیت کاهش مصرف سوخت در ریل مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد.

کارشناس حمل‌ونقل ریلی با یادآوری این‌که لکوموتیو در اختیار شرکت‌های ریلی قرار می‌گیرد و در مقابل هزینه‌های گزافی بابت آن دریافت می‌شود، تصریح کرد: گفته می‌شود که بخش ریلی خصوصی شده و دولت در این حوزه سرمایه‌گذاری نمی‌کند. طی 10 سال اخیر هیچ سرمایه‌گذاری جدی در حمل‌ونقل ریلی کشور صورت نگرفته است، چه دولتی و چه خصوصی. حتی در سطح نوسازی و بهسازی ناوگان موجود سرمایه گذاری صورت نگرفته است.

احمدی با تاکید بر این‌که نوک پیکان این اتفاقات راه‌آهن است، گفت: امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که حمل‌ونقل ریلی مسافری اقتصادی نیست و سرمایه‌گذار بخش خصوصی هم در این شرایط نمی آید. هر سرمایه‌گذاری برای انتفاع مالی می‌آید؛ حالا این سرمایه‌گذار چه دولت باشد چه بخش خصوصی. وقتی حمل‌ونقل ریلی اقتصادی نیست چه انتظاری برای ورود سرمایه گذاران داریم؟

وی با بیان این‌که هیچکس حاضر نیست بگوید اشتباه کرده‌ام، اضافه کرد: در مسیر اشتباه هرچه جلو برویم از هدف دور می‌شویم،‌ ما سر خودمان را گرم می‌کنیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل‌ونقل ریلی با طرح این پرسش که کدام شرکت ریلی انگیزه وارد کردن 50 واگن را به شبکه ریلی دارد، تصریح کرد: یک فردی می‌گفت اگر حمل‌ونقل ریلی خوب نیست چرا شرکت‌ها آنرا رها نمی‌کنند و بروند. مگر واگن، پراید است که آنرا در روزنامه آگهی کنیم و بفروشیم.

احمدی با اشاره به نارضایتی شرکت‌های ریلی از وضعیت موجود، افزود: کمترین حمایت از این شرکت‌ها شده با وجود این‌که در وزارت راه و شهرسازی تلاش فراوانی برای این کار انجام نشد. اگر تصمیم عاجلی برای این بخش اتخاذ نشود طی 6 تا 7 سال به نقطه اضمحلال حمل‌ونقل ریلی در کشور خواهیم رسید.

وی تاکید کرد: سریع‌ترین راه این است که دولت از قیمت‌گذاری خارج شود. دولت برای قشر ضعیف هم یارانه در نظر بگیرد.

معاون سابق راه‌آهن با انتقاد به کج‌سلیقگی و فرار از شفافیت برخی از مدیران، گفت: دولت باید تکلیف خودش را بخش ریلی مسافری مشخص کند؛ یا بپذیرد که یارانه بدهد و به هزینه‌های تحمیلی به این بخش متعهد باشد. باید یک تصمیم در این زمینه اتخاذ شود ما در بی تصمیم‌ به سر می‌بریم. پس از واگذاری شرکت رجا در سال 88 برای بخش ریلی مسافری هیچ نسخه منسجمی اتخاذ نشده و در بلاتکلیفی به سر می‌بریم.

پست بعدی

تذکرات شفاهی نمایندگان؛ دولت اقدامات عاجلی برای کنترل گرانی‌ها انجام دهد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − شانزده =

مطالب پیشنهادی

قسط ۸.۶میلیون‌تومانی وام جدید مسکن/ سود ۶۰۰میلیون تومانی وام ۴۸۰میلیونی

2 سال قبل

امضاء تفاهم نامه همکاری موسسه بین المللی سفیران صلح وهلدینگ بین المللی لاماسو

1 سال قبل
لینک ها: | ذغالیها | ولوزماجور | تارپودکارپت | کتیرو | دالمیکر | دانه روغنی | آیاسنشیال اویل | دکمه ساز | اویلانجین | ایرانی بازی | حصیریاب | فیتپینو | فیشمیش | چکش هیدرولیک | بستسالمون | زیراندازآنلاین | فریزرز | ایبیچیکن | گلسوب | دکمه ساز | آیگاز | ماهیکاران | چرمشوز | نباتشیرین | آیگاز | Arad Branding
خبربزار

تمامی حقوق این سایت محفوظ می باشد.

دسترسی سریع

  • درباره
  • تبلیغات
  • مشتریان
  • تماس با ما

شبکه های اجتماعی

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • Home
  • دولت و مجلس
  • بین الملل
  • راه و ساختمان
  • کسب و کار
  • اقتصادی
  • علمی
  • سیاسی

تمامی حقوق این سایت محفوظ می باشد.

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن