این روزها اینترنت و ابزارهاش توی زندگی تک تک افراد به قدری نفوذ کرده که همه کسایی که دنبال گسترش کسب و کار و جلب رضایت مشتری هستند، محاله که این اصل مهم، یعنی ورود به دنیای دیجیتال رو نادیده بگیرن.
رقابت توی دنیای دیجیتال خیلی زیاده و مثل هر دنیای دیگهای قوانین خاص خودش رو داره. برای کسب موفقیت در این مسیر، باید یک سری تکنیک و اصول رو بلد باشید؛ حالا تمام این دانش و اصول در یک علم یکپارچه به نام علم دیجیتال مارکتینگ گنجونده شده.
ممکنه شما خودتون صاحب یک کسب و کار باشید و وقت اینو نداشته باشید که دیجیتال مارکتینگ یاد بگیرید، اینجاست که نیازه یک مشاور دیجیتال مارکتینگ کنارتون باشه.
اهمیت بازاریابی اینترنتی یا انجام امور دیجیتال مارکتینگ به قدری برای همه آشکار شده که محاله شما بتونید یک شرکت رو پیدا کنید که تونسته باشه بدون توجه به اصول این حوزه و استفاده سرخود و بدون برنامه از انواع دیجیتال مارکتینگ، موفق بشه؛ اصلا اصل به وجود اومدن این علم هم بر همین اساس بوده؛ چیدن نقشه راه رسیدن به موفقیت در کسب و کار! یک مشاور دیجیتال مارکتینگ تمام جنبههای کسب و کار شما رو مورد بررسی قرار میده و در نهایت بهترین استراتژی ممکن رو میچینه.
این مطلب برای شما آماده شده تا بتونید راجع به اهمیت وجود مشاور دیجیتال مارکتینگ و سئو برای رشد کسب و کارها آگاه بشید، تا زمانی که بخواید با مشاور حرفه ای سئو یا دیجیتال مارکتینگ همکاری داشته باشید، بدونید چه خبره و سرتون کلاه نره. اطلاعاتی که امروز در اختیارتون گذاشته میشه، نتیجه سالها تحقیق و تجربه شخص خود من هست و چیزی نیست که شما به راحتی بتونید با یک سرچ ساده راجع بهش اطلاعات کسب کنید؛ پس بریم ببینیم که چه خبره.
توی دنیای دیجیتال مارکتینگ و سئو چه خبره؟
سئو و دیجیتال مارکتینگ، از شاخههای علم بازاریابی هستند که روز به روز پیشرفتهتر و تخصصیتر میشن؛ در نتیجه داشتن اطلاعات به روز توی این زمینه خیلی مهمه. خب طبیعتا زمانی میتونید توی چنین بستری که انقدر در حال پیشرفته و هر روز تخصصیتر میشه موفق عمل کنید که از دانش یک فرد متخصص و کاربلد استفاده کنید. در واقع این علم به قدری گستردست که هر کسی بخواد واردش بشه و ازش نتیجه بگیره، باید زمان زیادی صرف کنه و یه جورایی از جون و دلش مایه بزاره؛ دقیقا مثل کاری که من به عنوان یک مشاور دیجیتال مارکتینگ و مشاور سئو انجام دادم و موفق هم شدم.
چجوری میشه از خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ بهره برد؟
روی صحبتم با صاحبان شرکتهایی هست که دغدغه پیشرفت و فروش بیشتر رو دارن؛ اما چون اطلاعاتی توی این زمینه ندارن، نمیدونن که چه روشی مناسبه و چه روشی به ضررشون تموم میشه. بزارید یک فاکتور کلی برای زمانی که شما قصد دارید از خدمات مشاور سئو کسب و کار و مشاور مارکتینگ استفاده کنید بهتون بگم؛ در کل شما دو تا راه دارید:
1.همکاری با مشاور دیجیتال مارکتینگ حرفهای
راه اول اینه که با یک سئو کار ماهر یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ به صورت جداگانه همکاری کنین یا هم اینکه خود شخصی که در زمینه انجام سئو و دیجیتال مارکتینگ متخصص هست رو توی شرکت خودتون استخدام کنید و کلا کار استراتژی و مشاوره دیجیتال مارکتینگ رو به دست اون بسپارید.
2.تربیت نیرو به عنوان مشاور دیجیتال مارکتینگ
راه دومی هم هست؛ اونم اینه که از یک مدرس دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید که براتون یک نیروی متخصص به عنوان “مشاور” تربیت کنه؛ یعنی بهش دیجیتال مارکتینگ رو آموزش بده و پیچ و خمهای این مسیر رو یادش بده تا خود اون شخص بتونه پروژه دیجیتال مارکتینگ رو پیش ببره؛ اینطوری شما در واقع همون نیروهای داخل شرکتتون رو توانمند میکنین و دیگه از خارج شرکت نیرویی استخدام نمیکنید. بزارید آب پاکی رو روی دستتون بریزم، اگر راهی غیر از این دوتا رو برید به احتمال خیلی زیاد به بن بست میرسید؛ چون تجربه ثابت کرده که راههای دیگه یا نتیجه نمیدن، یا اینکه به احتمال زیاد برای سودجویی مورد استفاده قرار میگیرن. حالا ممکنه براتون سوال پیش بیاد که وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ چیست؟
وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ و مشاور سئو چیست؟
حالا که راه و روش استفاده از خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ رو بهتون گفتم، وقتشه که یک سری ویژگیهایی که بهترین مدرس دیجیتال مارکتینگ باید داشته باشه رو با هم بررسی کنیم.
_ یک مشاور دیجیتال مارکتینگ، با خرید دامنه و شرکتهای هاستینگ آشناست و میتونه یک هاستینگ قدرتمند برای شرکت شما انتخاب و یک دامنه خوب رو خریداری کنه.
_ به مباحث سئو یا همون بهینه سازی سایت مسلط هست.
_ روش تحلیل رقبا رو بلده و میدونه از این اطلاعات چجوری استفاده کنه.
_ ابزارهای جمعآوری دادههای مربوط به سایت رو به طور کامل میشناسه.
_ به اصول لینک سازی مسلطه و میدونه یک لینک سازی مناسب چطوری انجام میشه.
_ با تبلیغات در موتور جستجو آشناست.
_ میتونه استراتژی مناسب برای جذب و افزایش تعداد مشتری بچینه.
_ یکی از اهداف مهمش بهبود برندینگ یک شرکت هست.
_ رفتار مشتریها و نحوه تعامل با اونها رو میشناسه.
ضرورت دریافت مشاوره سئو
یادتون باشه که رضایت بیشتر مشتری، یعنی فروش بیشتر! حالا با توجه به اینکه زندگی روزمره همه ما با دنیای اینترنت عجین شده و واسه پیدا کردن خدمات مورد نیازمون همیشه توی اینترنت سرچ میکنیم، اگر برند شما توی فضای اینترنت جلوه و جایگاه خوبی داشته باشه، باعث میشه افراد زیادی به شما مراجعه کنن و در نتیجه از خدمات یا محصولاتتون استفاده کنن. حالا واسه اینکه یک سایت توپ و با کیفیت داشته باشید، لازمه که در کنار ساخت سایت، سایتتون رو به صورت تخصصی سئو کنید.
اکثر افراد توی این شرایط به سمت آموزش سئو میرن و دوست دارن خودشون سئو رو یاد بگیرن. اگه به این حوزه علاقه دارید و وقتش رو هم دارید، میتونید سئو رو به عنوان یک شغل یاد بگیرید و ازش کسب درآمد کنید؛ ولی اگه صاحب یک کسب و کار هستید منطقی نیست که بخواین خودتون دانش گستردهای مثل سئو رو آموزش ببینید؛ در این صورت بهتره از خدمات مشاوره سئو برای بیزینستون استفاده کنید. مشاور سئو بهتون کمک میکنه طوری سایتتون رو بهینه کنید که هم به مذاق گوگل خوش بیاد هم به مذاق مشتریانتون.
از جمله مهارتهای مشاور سئو، انتخاب هاستینگ مناسب، انتخاب کلمات کلیدی پول ساز و مرتبط، تولید محتوای با کیفیت، استراتژی سئو داخلی و خارجی، افزایش سرعت وب سایت، افزایش نرخ تبدیل (تبدیل کاربر به مشتری)، آنالیز تخصصی دادههای وب سایت و خیلی موارد دیگه هست که کمک میکنه سایت شما بتونه یک جایگاه خوب رو برای خودش کسب کنه؛ لازمه دستیابی به این موفقیت، تخصص یک مشاور سئو با تجربهست.
این علم به کمک بیزینس شما میاد و چرخ کسب و کارتون میچرخونه؛ حتی توی مبحث برندینگ هم تاثیر زیادی داره.
دیگه چی ازاین بهتر؟ هم فروشتون افزایش پیدا میکنه، هم برندتون توی ذهن مشتریان موندگار میشه.
دیجیتال مارکتینگ چه تاثیری روی کسب و کارها میزاره؟
این روزا کم پیش میاد که صاحبان کسب و کار ترجیح بدن از روشهای سنتی برای بازاریابی استفاده کنند؛ دلیلش اینه که انقدر همه چی به دنیای اینترنت متصل شده که اگه شما بخواید همون روش قدیمی رو انجام بدید و کسب و کارتون رو وارد دنیای دیجیتال نکنید، علاوه بر هزینه خیلی بالایی که باید بپردازید، ممکنه دیر یا زود با ضرر و یا حتی شکست مواجه بشید.
داشتن کسب و کار اینترنتی بی نهایت مزیت داره؛ کسب درآمد از این روش خیلی راحتتره؛ همچنین به نسبت وقتی که صرفش میکنید پول خیلی بیشتری درمیارید.
امکان برندینگ قوی، نبودن محدودیت زمانی و مکانی، قابل اندازه گیری بودن نتایج، امکان بهینه سازی آسون و بسیاری از عوامل دیگه مزیتهایی هستند که این مدل از کسب درآمد رو نسبت به بقیه متمایز کردن.